KALİTE & AKREDİTASYON KOMİSYONU
GÖREV TANIMI
• MÜDEK akreditasyonu için gerekli bilgi ve belgelerin derlenmesi
• Her ders için dosya (Öğrenim çıktıları, konu akışı, ders notu, ödev ve sınav kâğıdı örneği, başarı
çizelgesi vd.) hazırlanması ve güncellenmesi
• Her yarıyıl sonu MÜDEK ders anketlerinin uygulanması, karşılaştırmalı olarak
değerlendirilmesi ve bölüm başkanlığına raporlanması
• Zayıflık, kaygı ve gözlemlerin giderilmesi için düzeltici önlemlerin listelenmesi, bölüm başkanlığına
bildirilmesi ve izlenmesi
• Bologna sürecinin izlenmesi
KOMİSYON ÜYELERİ
Prof.Dr. H. Erten (K. Başkanı)
Prof.Dr. Z. Erginkaya
Doç. Dr. T. Keçeli Mutlu
Doç. Dr. H. Benli
Doç. Dr. E. Ağçam
Doç. Dr. S. Polat
DIŞ PAYDAŞLAR
Fruko Meş. San. - Yener BÜLBÜL
PepsiCo Türkiye - Tuğçe ŞANLI
Anadolu Efes - Seda KÜLHANCI
Anadolu ETAP - İsmet MISIR
SASU - Ece YAMANYILMAZ
AVEŞ A.Ş. - Serkan SAYAK
Güneyliler Gıda - Erdinç GÜNEYLİ
Amylum Nişasta - Çiler BAŞ ANIL
Güneşer Et - Emrah BÜYÜK
TMMOB Gıda Müh. Odası Adana Şube- Şehmus ALPARSLAN
ÇAY SÜT - Ahmet İhsan ÇAY
Adana İl Tarım ve Orman Müdürlüğü/ Gıda ve Yem Şube Müdürlüğü- Semahattin TOKTAŞ
Gıda Mühendisliği Bölümü Eğitim Amaçları
- Çukurova Üniversitesi Gıda Mühendisliği Programı mezunları kariyerlerini, özel sektör, kamu kurum ve kuruluşlarında sürdürürler.
- Meslek alanında lisansüstü eğitimini sürdürürler, üniversitelerin öğretim kadrolarında veya araştırma merkezlerinde/enstitülerinde araştırmacı olarak çalışırlar.
- Bölüm mezunları girişimci olarak kendi işletmelerini kurarlar.
|
Ç.Ü. Gıda Mühendisliği Program Çıktıları |
PÇ1 |
Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi |
PÇ2 |
Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
PÇ3 |
Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
PÇ4 |
Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
PÇ5 |
Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
PÇ6 |
Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
PÇ7 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
PÇ8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
PÇ9 |
Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
PÇ10 |
Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
PÇ11 |
Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
MÜDEK Belgeleri